Leerlingen Comenius exposeren in “de Appel”

We zijn in de kunstvakken het afgelopen half jaar met de vierde klassen handvaardigheid en muziek druk bezig geweest met het maken van de officiële winter-expositie “Stories of Belonging” van hedendaagse kunstmuseum “de Appel”! De expositie bestaat uit werk dat is gemaakt op basis van verhalen van onze leerlingen. Door beeldend kunstenaars, dichters/storytellers, een componist en… ONZE LEERLINGEN!

We hebben eerst gezocht, onder leiding van Nieuw-West storyteller Fouad Lakbir, naar welke verhalen de leerlingen te vertellen hebben en hoe je dat goed kunt doen. Daarna hebben alle leerlingen in de lessen met Roy, Florean en een aantal van de kunstenaars gewerkt aan hun eigen soundscapes/composities, klei-sculpturen en zelfs kopieerapparaat-kunst. De kunstenaars die langs zijn geweest in school hebben we gevraagd om op basis van de verhalen van onze leerlingen en/of hun ervaringen tijdens de les zelf ook nieuwe werken te maken.

Al deze kunstwerken zijn vanaf volgende week dus te zien en horen in een écht museum.

Een van de “geluidsdouches” waar soundscapes van de muziekleerlingen te horen zullen zijn: