Schoolkamp naar Texel

Elk jaar gaan de tweedeklassers in september drie dagen op schoolkamp naar Den Burg op het eiland Texel. We logeren in het schitterende jeugdhotel StayOkay waar we een aparte vleugel voor de jongens en een voor de meisjes hebben. We reizen met de bus naar Den Helder, stappen daar op de boot naar Texel en huren fietsen, want op het eiland doen we alles op de fiets. Het kamp is enorm gezellig en leerzaam.

Waarom gaan we eigenlijk op kamp?

• Op een meerdaags kamp leer je hoe je met elkaar samenwerkt.
  • De sfeer en de onderlinge vriendschappen groeien, waardoor je beter gaat werken.
  • We ontdekken het rijke Texelse landschap, voor velen is dat nieuw.
  • We leren over de talloze soorten vogels, vissen, schelpdieren, insecten op het eiland, in de Waddenzee en de Noordzee.
  • We verbeteren onze lichamelijke conditie met een paar flinke fietstochten, veel sport en spel en stevige wandelingen. Ook daar wordt niemand slechter van.
  • En natuurlijk omdat het heel leuk is!

Studiereis naar Barcelona

In het lesprogramma van de bovenbouw is een studiereis naar een buitenlandse stad opgenomen. De reis is bedoeld voor de alle 4e-klassers en gaat naar Barcelona. De reis vindt plaats in de week vóór de herfstvakantie.

Dit levert een onmisbare bijdrage aan de culturele, sociale en persoonlijke ontwikkeling van alle deelnemers. De reis is een onderdeel van het examenprogramma. Leerlingen maken tijdens de reis examenopdrachten voor een aantal vakken, afhankelijk van het gekozen profiel. De reis is een verplicht onderdeel van het Programma van toetsing en afsluiting, het PTA.