De sterke basis

Welke school past bij jou? De grote stap naar het voortgezet onderwijs is spannend. En een goede keuze is belangrijk. Zeker als je grote plannen voor later hebt. Comenius Lyceum geeft je een sterke basis voor een succesvolle toekomst. Hier is de sfeer fijn, leerlingen helpen elkaar, docenten zijn superbetrokken. Onze leraren maken elke dag hun lessen levendig en boeiend.

In een vrij nieuw, licht gebouw met alle voorzieningen en voor elk vak speciale klaslokalen. Wij zijn een ambitieuze school. Voor kinderen die ver willen komen in hun persoonlijke ontwikkeling. We dagen je uit om zoveel mogelijk uit je schooltijd en jezelf te halen. Dan heb jij de grootste kansen in de maatschappij.

De kwaliteit van ons onderwijs is dik op orde, de school heeft een basisarrangement van de inspectie. We bieden dan ook veel ondersteuning in taal, rekenen, maatwerkuren en een sterk mentoraat. We geven unieke uitdagingen middels ons IT-lab, Econasium en de Jongerenrechtbank. En er is een uitdagend vwo-plusprogramma.

Ga jij de wereld veroveren?

Van je basisschool heb je een advies gekregen voor vwo, vwo/havo, havo/vmbo of vmbo. Je hebt dus de kwaliteiten. Dat is prachtig! Maar je kunt misschien wel méér. We stimuleren we je om nieuwsgierig en ambitieus te zijn. We moedigen je aan om je talenten te ontwikkelen en nieuwe kanten van jezelf te ontdekken.

Iedereen is anders

Als jij straks in de brugklas zit, vind jij een wiskundesom misschien makkelijk. Maar het kan best dat je buurman echt niet begrijpt hoe hij die som moet oplossen. Zo zijn er bij elk vak verschillen tussen leerlingen. Daar houden we rekening mee.

Je begint je schooltijd straks met een introductieweek, zo leer je je nieuwe klasgenoten en de docenten een beetje kennen.

In de brugklas maak je twee keer per week je huiswerk in de klas. Je kunt dan hulp vragen aan je mentor of de huiswerkbegeleider.

Wij verwachten dat je snel verantwoordelijk wordt voor je schoolwerk. Natuurlijk helpen we je daarbij. Zo leer je in je mentorles om je huiswerk in te plannen. Ook de speciale Comenius-schoolagenda leert je beter organiseren.

Extra aandacht voor Nederlands en Engels

In klas 1, 2 en 3 besteden we extra aandacht aan Nederlands en Engels. Belangrijk, zeker als je van huis uit een andere taal gewend bent. Als je ver wil komen, is een goed taalniveau essentieel. Dat geldt voor de examens én voor jouw toekomst.

Comeniusles

Onze leraren gebruiken allemaal de ‘Comeniusles’ als handvat. Dat merk je. Zij stimuleren leerlingen steeds om gemotiveerd mee te doen. Want dan komt al die kennis het beste binnen.

Brochure

In onze brochure lees je waar het Comenius Lyceum voor staat. En hoe we je gaan helpen om de wereld te veroveren.