Reis naar Texel met 2e-jaars van 26 t/m 28 september 2018

Op 1 en 2 februari hebben de brugklassen een Econasiumproject gedaan rondom plastic en zwerfafval.

De eerste open dagen in ons nieuwe gebouw waren een groot succes. Er waren rond de 1180 bezoekers en men was zeer enthousiast over ons gebouw, het econasium en de sfeer die het Comenius Lyceum uitdraagt.

Op donderdag 21 en vrijdag 22 december hebben alle klassen een kerstdiner of kerstontbijt gehad. Daarna was er een gezamenlijke viering in de aula, opgeluisterd met muziek door bovenbouwleerlingen.

2017-2018 Barcelonareis van 4 havo

Op 5 december gingen we met alle leerlingen schaatsen op de Jaap Edenbaan. Het was weer een groot succes!

Maandag 6 november 2017 vond voor de eerste keer de partnerdag van het econasium plaats. Een groot aantal partners waarmee wij samenwerken was aanwezig om met elkaar kennis te maken, te horen over hoe de samenwerking in de praktijk tot uiting komt en om gezamenlijk de intentie uit te spreken om duurzaamheid als onderwerp binnen het onderwijs en ons econasium aandacht te geven.

Vandaag, 22 september 2017, was de sportdag voor de brugklassen. Het was een hele leuke, sportieve dag en de winnende klas was 1a!

Augustus en september 2017

In juli 2017 gingen 15 leerlingen uit klas 3 en 4 die volgend jaar het vak O3 gaan volgen, samen de officiële aftrap van het vak meemaken. De dag stond in het teken van teambuilding, begeleiding/coaching en het opstarten van de groeps- en projectkeuze. HIER voor meer informatie.

Op dinsdag 26 mei trof een groepje van onze leerlingen, toekomstige deelnemers aan het econasiumvak O3, op 15 Duitse leerlingen van het Gymnasium in Voerde, vlakbij Duisburg. Klik HIER voor meer informatie.