Dierenwerkgroep

De dierenwerkgroep Scolopendra

Wist je dat we onze eigen tropische dieren houden en kweken? Heel wat verschillende, van hagedis tot kikker, van spin tot schorpioen. Er is veel te zien!

De verblijven van deze dieren (de terraria) staan in ons biologielokaal en in onze ecokas. De dieren worden door leerlingen verzorgd. Lijkt je dat ook leuk? Kom bij ons op school en meld je aan bij Scolopendra, onze eigen dierenwerkgroep. Welkom!

Bijzondere dieren

Hier leer je over de verzorging en kweek van bijzondere dieren zoals baardagamen, bidsprinkhanen, gifkikkers, vogelspinnen en nog veel meer. Je krijgt af en toe lesjes en we gaan soms naar een natuurgebied of dierentuin. Aan het einde van een schooljaar ontvang je een officieel certificaat van bekwaamheid.

Volg ons op onze eigen Instagrampagina voor foto’s en verhalen. Wil je meer weten? Lees alles over Scolopendra : de opbouw, doelen en onze werkwijze.