Comenius en Hyperion IndemIKs

Elk voorjaar organiseren we het unieke project IndemIKs. We stellen groepen van ongeveer twintig leerlingen van het Comenius Lyceum en het Hyperion in Noord samen. In een mix van de twee scholen gaan ze aan de slag met een programma over diversiteit.

Jongerenimam Yassin El-Forkani gaat met de leerlingen in gesprek over vooroordelen en het belang van de ontmoeting met leeftijdsgenoten die een andere de culturele en religieuze achtergrond hebben. Ook bezoeken zij een synagoge, een moskee en een kerk. Ze werken aan opdrachten over vooronderstellingen en denkbeelden over elkaar. En ze worden uitgedaagd om na te denken over hun eigen identiteit. Naast de serieuze onderwerpen is er ook volop ruimte om nieuwe vrienden te maken en plezier te beleven met elkaar.