Macnasiumproject

Tijdens het brugklasproject Macnasium  leerden leerlingen  over de gevolgen van onze voedselindustrie, de behandeling van dieren en hun eigen eetgedrag voor hun eigen gezondheid. Zij hebben bijna twee uur filmpjes gekeken. Vervolgens hebben ze hun eigen eetgedrag geanalyseerd en in de fitnesstudio beproefd. De leerlingen sloten dit af met een presentatie waarbij de strip hiernaast wel de meest in het oog springende was (klik erop om te vergroten).

De leerlingen hebben daarna op vrijdag de Fruittuinen in West bezocht, en 17 leerlingen gingen per fiets! Daar kun je kippen knuffelen die vrij door de boomgaard lopen en hun eieren kun je daar kopen (0,35€ p.s.). Leuk voor een bezoekje voor iedereen die kinderen heeft.

Het was een zeer geslaagd project!