Aanmelden groep 8

Welkom op het Comenius Lyceum

Heb jij een advies voor vwo, vwo/havo, havo/mavo of mavo (vmbo-tl)? Dan mag je je aanmelden op onze school.

Aanmelden 2021/2022

In februari vul je de voorkeurslijst in. Die krijg je van je basisschool. Als je naar het Comenius Lyceum wil, zet deze school dan op de eerste plaats. Daarna vul je op jouw volgorde de voorkeurslijst verder in.

Belangrijk: je ouders melden je ook aan bij ons. Dat kan van maandag 8 maart tot en met vrijdag 19 maart 2021. Wij voeren dan al jouw voorkeuren in het systeem in.

Maak voor de aanmelding een afspraak met de heer M. Aabachrim, onze afdelingsleider onderbouw. Telefonisch via onze administratie, bereikbaar van 9.00 tot 16.30 uur op werkdagen via telefoonnummer 020 614 0305. Bij de aanmelding verwachten we de toekomstige leerling samen met de ouders (verzorgers) op onze school.

Neem dan deze documenten mee:

• Legitimatie ouders (verzorgers)
  • Legitimatie van het kind
  • Voorkeurslijst van scholen
  • Het advies van je basisschool
  • Het ingevulde aanmeldingsformulier

Matching voor scholen in Amsterdam

Na het invoeren zal je moeten wachten op de uitslag van de loting. Wil je weten hoe het lotingssysteem werkt? Bekijk dan deze video

Op de site van gemeente Amsterdam vind je nog meer informatie over de aanmeldprocedure.

Kennismakingsdag

Je wordt na plaatsing uitgenodigd voor een kennismakingsdag op het Comenius Lyceum in juni. Op deze dag leer je je nieuwe klasgenoten en je mentor kennen. Je doet kennismakingsspelletjes met je mentor en de klas. Zo kun je alvast een beetje aan elkaar wennen. Wij sturen je tegen die tijd hierover een brief.

Boeken

Op het Comenius Lyceum werken wij met een boekenfonds. Dit betekent dat het Comenius Lyceum voor de boeken zorgt. Deze neem jij als leerling in bruikleen. Je betaalt dus niets voor de boeken. Elke boek moet gekaft worden en je zal er zuinig mee om moeten gaan. De leerlingen van de Mavo werken als extra ondersteuning met een Chromebook welke wordt verstrekt door school.

De open dagen zijn op

– Dinsdag 19 januari van 18.30 tot 21.00 uur
– Dinsdag 9 februari van 18.30 tot 21.00 uur

Voor meer informatie, klik hier.

De verkenningsdag

We organiseren weer een verkenningsdag. Speciaal voor nieuwsgierige leerlingen van groep 8. Kom onze school verkennen op:
Woensdag 3 februari  van 14.00 tot 15.30 uur.

Je kunt je hier opgeven.

Vwo+verkenningsdag

Voor groep 8’ers met een vwo-advies hebben we een speciale vwo+verkenningsdag. Op woensdag 17 februari 14.00-15.30 uur. Voor leerlingen die méér willen.

Ben je nieuwsgierig? Hier kun jij je opgeven