Officiële opening nieuw gebouw

De introductiedag voor personeel op maandag, de dag van de Comenius-leerling op dinsdag, de eerste lessen op woensdagochtend en als klap op de vuurpijl op woensdagmiddag de officiële opening van het gebouw waarin we hopelijk vele jaren leerlingen uit Nieuw-West een goede en fijne schooltijd bieden.
Wethouder Simone Kukenheim gaf in haar toespraak aan welke opdracht het Comenius op deze plek heeft meegekregen ten aanzien van de omwonenden. Judith Steenvoorden keek terug op het lange proces naar een nieuw gebouw voor onze school. Maurits Groen legde uit waarom het Econasium zo belangrijk is. Voor de openingshandeling hadden drie leerlingen een opstelling gemaakt van een aquaponics-systeem.  Een duurzame manier van hergebruik van uitwerpselen van goudvissen voor plantenvoeding. De wethouder en de voorzitter hebben het systeem in werking gezet.
De aula bleek een fijne ruimte te zijn voor een sfeervolle, feestelijke bijeenkomst voor de vele belangstellenden. Tijdens de informele rondleidingen langs de lokalen, gymzalen, ecolab en ecokas, mediatheek, docentenkamer en veel meer speciale ruimtes hebben de bezoekers hun ogen uit gekeken naar de ruime, lichte en in de Bossche kleuren verfraaide school. Daarbij werden de technische voorzieningen met trots getoond.