Buurtontmoetingscentrum in gebouw Jacob Geelstraat

De buurt in huis

Buurtbewoners krijgen straks hun eigen plek in ons nieuwe schoolgebouw aan de Jacob Geelstraat. Tijdens de verbouwing is op de begane grond een buurtontmoetingsruimte gecreëerd, met een eigen ingang aan de Jacob Geelstraat. Donderdagmiddag 11 januari was de feestelijke ondertekening van de gebruikersovereenkomst voor deze buurtruimte. Gebiedsmanager Annemiek Hoogland tekende namens de gemeente en bestuurslid Redmer Kuiken deed dit namens Stichting ZAAM, het bestuur waaronder het Comenius Lyceum samen met 22 andere middelbare scholen valt. Het toeval wil dat Kuiken als student zijn eerste wiskundelessen in dit schoolgebouw gaf.

Goede relatie

Bewoners stonden niet te juichen toen in 2015 bekend werd dat onze school zou verhuizen naar hun buurt. Velen van hen waren boos omdat de gemeente had toegezegd dat ze geen school meer in het gebouw zou huisvesten. ‘Als school hechten we aan een goede relatie met onze omgeving. Daarom vinden we het fijn dat we de buurt hun eigen ruimte kunnen bieden in ons gebouw. Maar daarmee houdt het voor ons niet op. De komende jaren zullen we op allerlei manieren verbinding zoeken met de buurt’, stelde rector Arno Janssen bij de ondertekening.

Onze conrector Henk Ootes was vroeger twaalf jaar wiskundekundeleraar in dit schoolgebouw. Hij is heel nauw betrokken bij de bouw en verantwoordelijk voor onze verhuizing.