Het programma bestaat uit drie projecten die plaatsvinden in de projectweken:

Next level: aan de slag met beroepen, eigen dromen, talenten en te overwinnen hindernissen..

In de miks : Hoe verschillend leven mensen hun leven? Samen met leerlingen van het Hyperion ga je op onderzoek uit naar bijzondere plekken in de stad.

Duurzaam ondernemen: in twee dagen maak je met een groepje je eigen ondernemingsplan voor een duurzaam bedrijf. of een ontwerp voor een duurzaam product. Jullie worden geïnspireerd en gecoached door ondernemers en adviseurs van buiten de school.

In elk project kun je zelf kiezen welke competenties je zelf wilt verbeteren of bewijzen.

Daarnaast moet je in de derde klas beslissen of je in de bovenbouw het extra keuzevak O3 wilt gaan doen. Daar moet je voor solliciteren. Bij de sollicitatie wordt gekeken naar je motivatie, je inzet voor econasium-projecten, en naar je cijfers voor andere vakken. HIER staat de procedure voor de sollicitatie.

Het tijdpad met alle data 2018-2019 vind je HIER

Na de sollicitatie vindt de kick-off plaats: een leuke bijeenkomst met alle leerlingen die ook in de bovenbouw door willen gaan met het doen van leuke projecten waarin je je eigen toekomst mee ontwerpt en aan de slag gaat met uitdagingen van organisaties buiten de school.