17 MEI 2024

17 MEI 2024

Ik zie geen link..

“Jij ook een goede vakantie! Trouwens, ben je de link niet vergeten?” Dit was 1 van de reacties die ik kreeg naar aanleiding van nieuwsbrief 30. Het is goed om te zien dat er collega’s hierover hebben gemaild en er naar hebben gevraagd. Laten we het erop houden dat dit een klein marktonderzoekje was.

Afgelopen dinsdag zijn de examens gestart. Ik wens al onze leerlingen en onszelf heel veel succes! Het gaat spannend worden. Ik had afgelopen woensdag een overleg met alle directeuren van West en Nieuw-West. De collega’s van andere scholen maken zich ook zorgen om de uitkomst van de examens. Het is even wachten tot woensdag 12 juni.

loesje
IMG_6764

Na het Pinksterweekend wordt het een lange adem richting de zomervakantie toe. Hiermee werken wij toe naar het einde van het schooljaar. De laatste onduidelijkheden rondom formatie zijn nu helder. Hetzelfde geldt ook voor het nieuw kabinet. Aankomende week komen voor een enkele secties nog de vacatures online.

Fijn weekend!

Verzoek studiereis coördinatoren

Al onze collega’s en leerlingen van de studiereizen zijn inmiddels veilig en wel thuis aangekomen. In de afgelopen dagen hebben wij wat beeldmateriaal ontvangen en er zijn gelukkig geen grote dingen voorgevallen. Het verzoek aan de coördinatoren van de studiereizen om een verslag aan te leveren voor de nieuwsbrief van volgende week. Met beeldmateriaal indien het mogelijk is.

De schoolleiding

Besluit toetsweek leerjaar 1

Geachte collega’s,

Voor de brugklassen staat er geen toetsweek in het jaarrooster aan het einde van het schooljaar. De bedoeling was, dat zij tot en met 25 juni de reguliere lessen zouden volgen. Uiteraard willen veel van jullie ook nog toetsen afnemen in deze klassen. Hier lopen we tegen een probleem aan. De leerlingen mogen, per afspraak, niet meer dan vier toetsen per week krijgen. Als alle vakken die zij volgen een toets willen afnemen, zou dit betekenen dat er vakken zijn die al twee weken voor de laatste les, hun laatste toets afnemen.

Om een lang verhaal kort te maken: De schoolleiding heeft het besluit genomen, dat de brugklassen mee te laten doen met de toetsweek. Dit wil zeggen: zij volgen de lessen tot en met 18 juni en vanaf 19 juni zullen zij dan meedoen met de rest van de school in de toetsweek. In de week voorafgaande aan de toetsweek zal deze week dan ook voor de brugklasleerlingen toets-vrij zijn.

Mocht er een reden zijn dat je geen toets wilt afnemen in de brugklas, of leidt dit besluit voor jou vak tot onoverkomelijke problemen? Ga dan eerst in overleg met je teamleider. Om organisatorische redenen willen we je vragen dit wel voor komende dinsdag 9 uur te doen, dit i.v.m. het maken van het rooster voor de toetsweek.

Heb je vragen? Loop even bij mij langs 🙂

Namens de SL,

Irene

Amsterdamse Waterleiding Duinen

Een on-Nederlands natuurgebied tegen onze kust. De tweedeklassers zijn gewandeld van De Oase bij Vogelenzang naar Zandvoort aan Zee. Mocht je komende weken niet weten wat je moet doen met je leven, maak deze wandeling met je vrienden, geliefde of gezin. Het is wel 13 km. Bezoek de Instagram pagina van Nisanur uit 2I. Met toestemming van haar mochten wij deze delen met jullie.

Onze leerlingen zijn door deze wandeling in aanraking gekomen met de flora, -fauna, het ecosysteem, de Atlantik Wall (geschiedenis), de zeeweringsfunctie en uiteraard de waterzuiveringsfunctie van oude- en jonge duinen. Veel leerlingen hebben er zienderogen van genoten, al vonden ze het uiteindelijk wel ver. Om die pijn te verlichten hebben we afgesloten met een frietje en een drankje bij de standtent Ubuntu, en de dag erna Ohanana beach. Heel veel dank aan de begeleiders, namelijk: Samir, Coen, Maarten*2, Cengiz, Elmar*2, Kamel*2, Ouardia, Janou*2, Nadya, Mohammed, Mariam, Fay, Youssef en Frans.

Namens de ak en bio secties, Pieter

Afbeelding3
Afbeelding1
Afbeelding2

Er is deze week geen nieuws te melden. Succes met nakijken!

Reünie – vervolgactie

Beste collega’s, via deze link komt u bij een enquete over het aankomend schooljaar, het jaar waarin we vieren dat het Comenius 25 jaar wordt. We willen zaken organiseren voor docenten en voor leerlingen, maar eerst willen we weten wat jullie graag zouden willen. Willen jullie je voorkeuren doorgeven? Dat kost je slechts twee minuten via dit formulier. Hartelijk dank alvast!

Groet,

Bouteyna, Helma, Irene, Katja, Mariem, Marouane, Mohammed, Remco en Pieter

Aankondiging Aken – Blègny

Beste collega’s,

Op donderdag 30 mei gaan de 3e klassers van de havo en vwo op pad naar Aken en Blègny (een mijn in de Belgische Voerstreek). Deze mijn is voor onze excursie een experiment, want daar zijn we nog nooit eerder geweest maar ikzelf was er ooit met een paar vrienden en het is echt heerlijk ouderwets, beetje rommelig… tja echt België van zijn mooiste kant (als je van industrieel erfgoed houdt). In de ochtend bezoeken leerlingen de stad Aken die aangenaam klein is met veel bezienswaardigheden, daarbij is er een soort speurtocht en spreekopdracht voor het vak Duits.
Het programma zie er als volgt uit (voor de geïnteresseerden):

• 7:45 verzamelen
  • 8:00 rijdt de bus weg
  • 11:00 in Aken
  • 14:00 vertrek in Aken
  • 14:45 verzamelen in Blègny
  • 15:00- 17:00 rondleiding in de steenkoolmijn.
  • 17:15 vertrek naar Visé
  • 17:45 eten in Visé op eigen gelegenheid
  • 19:15 vertrek
  • 22:15 op school.
Afbeelding5

Verzoek is aan de lesgevende docenten van deze klassen om geen opdrachten of toetsen in te plannen op donderdag 30-5. En als het mogelijk is ook vrijdag 31-5 leeg te laten, zeker de eerste twee lesuren want ik ben nog in conclaaf met de SL om deze te laten vervallen.
Docenten die deze dag mee gaan als begeleider zijn: Bouteyna, Mohammed, Maarten, Wendy, Bart, Heike, Caroline, Janou, Imane Chouitar en misschien Abdelilah
Dan bent u allen op de hoogte!

Hartelijke groet,

Pieter