12 APRIL 2024

12 APRIL 2024

Het inspectierapport

Het conceptrapport is voorzien van feedback. Ik moet zeggen dat wij trots mogen zijn op de inhoud van dit rapport. Er staan in het rapport een aantal zaken waar wij allen aan de slag mee moeten. Daar later meer over. Voor nu ligt het conceptrapport bij het bestuur. Die buigt zich over een conceptreactie waarna het rapport dan definitief wordt.

Scherm­afbeelding 2024-04-14 om 09.50.58
Scherm­afbeelding 2024-04-14 om 09.47.43

Aankomende week weten de leerlingen van groep 8 op welke school zij geplaatst zijn. Het is ieder jaar weer een spannend moment voor hen met in sommige gevallen ook teleurstellingen. Daar waar in mijn tijd ik zelf kon bepalen naar welke middelbare school ik toe wilde gaan, bepaalt een systeem dit nu voor jou. Je geeft van te voren wel je voorkeuren aan. Maar de school die je op 1 zet is niet gegarandeerd de school waar je naar toe zult gaan.

Ondertussen kwam gisteren dit bericht binnen. Ik heb zelf vrijdag nog een blokuur lesgegeven en heb hier geen problemen mee gehad. Op zaterdag ontving ik een bericht van Van Dijk dat dit niet voor ons gold. Gelukkig maar. Zo komen de lessen voor aankomende maandag niet in gevaar. Neemt niet weg dat wij altijd op onze hoede moeten zijn.

Geniet nog van de zonnige dagen. Voor maandag is alweer code geel afgegeven. Dus helaas is het van korte duur.

Schoolontbijt

Beste collega’s,

Inmiddels hebben we 4 leerlingen die worden voorzien van ontbijt of tussendoortjes in hun kluisjes. Met het oog op de aankomende oudergesprekken, willen we jullie vragen om dit onder de aandacht te brengen bij de gezinnen waarvan jij denkt dat ze deze extra ondersteuning goed kunnen gebruiken.
Laat het vooral weten als er nieuwe signalen binnen zijn gekomen zodat we meer leerlingen kunnen helpen.

Barbara & Mariem Ben Salah

Afbeelding1
Lesuur Donderdag 11/4 Vrijdag 12/4 Maandag 15/4 Dinsdag 16/4 Woensdag 17/4
1     M4A
2     M4C H4D
3 H4C V5A     3E
4 M4B 3C 3G
5     2H 3B 2I
6 3I H4B 3H 2J 3D
7 3J H4A     3A

Voorlichting – Vapen (reminder)

Beste collega’s,

Volgende week komt stichting Karma bij ons op school om in sommige klassen het te hebben over Vape, Snus en lachgas. Het rooster is hieronder te vinden. Het kan zijn dat jouw mentoruur wordt gewisseld met een lesuur waarin je normaliter jouw vak doceert. Roosterzaken zal dit verwerken in Magister. Als mentor ben je aanwezig om orde te houden. Jullie kennen de leerlingen natuurlijk als beste!

Hopend op jullie begrip.

De schoolleiding

De driehoeksgesprekken (reminder)

Beste onderbouw mentoren,

De driehoeksgesprekken vinden plaats op dinsdag 23 april en woensdag 24 april. Zoals de vorige cyclus gaat de inschrijving van ouders via de Mijn Comenius app. Hier zit opnieuw een taak voor de mentor. Het is van belang dat er weer een formulier voor de ouder klaar komt te staan. Ben je vergeten hoe dat moet? Zie onderstaand filmpje (reserveer 20 minuten voor een driehoeksgesprek). De ouders kunnen zich vanaf Maandag 15 april 12.00 uur inschrijven. Dus daarvoor moet het formulier klaar staan. Anders krijg je als mentor weer allerlei berichten van ouders die het formulier niet zien. . Heb je een duo mentoraat? Laat dan 1 mentor het formulier klaarleggen en deel dan de afspraken onderling. Het is nog niet mogelijk om het formulier met elkaar te delen.

Vul in dit onderstaand document in op welke dagen je aanwezig denkt te zijn en tot hoe laat ajb. Jullie krijgen als onderbouw mentoren voorrang op een lokaal met een scherm in verband met presentaties van leerlingen.

Mocht je vragen hebben horen we het graag!

De schoolleiding

Bericht van de examensecretarissen!

We hebben nu periode 3 achter de rug.
Toetsweek 3 is geweest daarna het inhalen en vandaag (afgelopen vrijdag) de herkansingen.
Volgende week zijn de rapportvergaderingen en kunnen we gezamenlijk alle resultaten bekijken.
Neem je opgeladen laptop of Chromebook mee.

Nu nog één periode te gaan.
Voor de examenklassen is dat het Centraal Examen en voor de andere klassen is dat periode 4 van het PTO/PTA.

De examensecretarissen

Personeelsuitje 25 april

Het programma van de APV komt aankomende week jullie kant op. Voor het uitje later op de dag hebben zich 38 mensen opgegeven. We worden om 17.30 uur verwacht bij The Foodmarket (Zuidermolenweg 36 in Amsterdam).

We zijn nog in gesprek met een organisatie voor een activiteit daarvoor. Het betreft een escape room.

Wordt vervolgd.

Benefiet – Vader van een leerling (reminder)

Afgelopen week ben ik benaderd door een initiatiefnemer in verband met een inzamelingsactie. Tijdens het gesprek kwam de vraag of het Comenius Lyceum het gebouw beschikbaar wilde stellen voor een benefiet. Op internet is er een inzamelingsactie al gaande. Door op de foto te klikken kom je bij de website terecht.

Nordin is de eigenaar van een kickboksschool op steenworp afstand van onze school vandaan. Hij is verder zeer betrokken en actief in de wijk. Wat velen van jullie wellicht niet weten, is dat hij bij ons op school ook een kind heeft zitten.

De benefiet zal op 2 juni plaatsvinden en de initiatiefnemer is nog opzoek naar collega’s die zich willen inzetten voor deze benefiet. Indien er collega’s zijn die hier oor naar hebben. Laat mij dit dan weten. k zal zelf ook aansluiten.

78901525_1710456637298858_r.png