14 JUNI 2024

14 JUNI 2024

Formeren is een uitdaging

Afgelopen week zijn de examenresultaten bekendgemaakt. Voor iedereen die meer details wil, verwijs ik naar de e-mail die hierover afgelopen woensdag is verzonden. Als je deze gemist hebt, is het aan te raden deze nog op te zoeken voor alle relevante informatie.

Deze week was een drukke week, waarin we vooral bezig zijn geweest met het formeren voor het nieuwe schooljaar en de eindexamens. Op het Comenius Lyceum verloopt het wat soepeler dan bij het kabinet. De meeste secties hebben Foleta ingevuld. Echter, er zijn nog enkele vragen onbeantwoord gebleven, welke de schoolleiding verder zal bespreken met de betreffende secties.

Morgen staat er een lesvrije dag op de planning. We weten dat enkele collega’s ervoor hebben gekozen om toch naar school te komen en hebben dit afgestemd met Remco.

Tot slot wil ik onze collega’s die vandaag het Offerfeest vieren, een warm Eid Mubarak wensen. Geniet van deze bijzondere dag samen met vrienden en familie.

Met vriendelijke groeten,

1000_F_426813079_6TDgYjRckXu2kOLRDcNUqbaKEM2wfFBc

Er is een tijd van komen..

Lieve collega’s,

Na bijna 9 jaar op het Comenius Lyceum gewerkt te hebben neem ik afscheid. Vanaf volgend schooljaar ben ik werkzaam als instructeur biologie en scheikunde op het Bonaventure Lyceum in Leiden. Dat is vanaf mijn woonadres minder dan 30 minuten reizen. Ik kijk met veel plezier terug op mijn jaren bij het Comenius Lyceum. Dank jullie wel voor alle leuke momenten. Ik ga jullie missen.

Willem

_96A5963

Roosterverzoeken

We zijn alweer volop in voorbereiding voor het rooster voor volgend schooljaar. In de jaartaak heb je opgegeven hoeveel dagdelen je ingeroosterd kan worden. Oftewel je beschikbaarheid.  We merken echter dat er verzoeken zijn die niet praktisch haalbaar zijn voor de roostermaker en ook niet overeenkomen met de CAO richtlijnen. Onderstaand het CAO richtlijnen overzicht. Mocht je roosterverzoek hier niet mee overeenkomen, dan zullen de teamleiders hierover met je in gesprek gaan.

De schoolleiding

Examens
Marouane heeft de mooie examen resultaten woensdag al gedeeld. Na de herkansingen worden de uitslagen vast nog mooier!

Toetsweek 4
Alle informatie is vorige week met de nieuwsbrief meegestuurd.

3 aandachtspunten:
De blauwe mappen inleveren bij Remco of Jan-Jaap. Zij leggen de mappen op de juiste dag op de juiste plek in de kopieerruimte. De toetsen voor de leerlingen met aanpassingen moeten wel direct op de juiste dag/datum neergelegd worden in de kopieerruimte.

De reserves en gangwachten worden nadat ze zich gemeld hebben bij kamer 125 verdeeld over de gangen. Zie ook de instructies  in de nieuwsbrief van vorige week.

PTO  toetsen onderbouw
Voor leerjaar  2 mhv  en 3 hv  stonden de Toetsweektoetsen in het PTO. Maar een deel van de docenten loopt niet op schema.  Meld duidelijk aan de leerlingen via een magisterbericht  wat de lesstof is voor de toetsweektoets  en  wat ze moeten kennen en kunnen.

Voor leerjaar 1 stond er geen toetsweektoets in het PTO.  Meld ook hier duidelijk aan de leerlingen via een magisterbericht  wat de lesstof is voor de toetsweektoets  en  wat ze moeten kennen en kunnen.

In de nieuwsbrief van 31 mei hebben wij een uitgebreid stuk geschreven over de PTO toetsen in de onderbouw. Het is verstandig om dat nog een keer te lezen.