Plastic project

Op 1 en 2 februari hebben de brugklassers meegedaan aan het Plastic Project. In een aantal mentorlessen hadden de leerlingen allerlei belangrijke zaken geleerd over plastic en de plastic soup. Daarna hebben ze plastic afval verzameld waarmee ze donderdag 1 februari een kunstwerk hebben gemaakt.  Vol enthousiasme werden de prachtigste kunstwerken gemaakt.
Tussendoor gingen de leerlingen naar het bedrijf van Plestik. Ze maken van plastic afval nieuwe producten zoals meubels met een 3D-printer. De leerlingen hebben daar een presentatie gekregen en mochten plastic scheiden, plastic doppen versnipperen en vervolgens toezien hoe daar met een 3d-printer bruikbaar materiaal van wordt gemaakt.

Op vrijdag 2 februari hebben de leerlingen 2 workshops gevolgd die te maken hadden met zwerfafval. De workshops werden georganiseerd door Recycle Valley. Zo hebben leerlingen met afval een kunstwerk gemaakt van het hoofd van Jan Amos Comenius. Ze hebben sieraden gemaakt van oude fietsbanden, muziek gemaakt, prullenbakken gepimpt, een game ontworpen en 3d-designs gemaakt (het beste design is met een 3d-printer in plastic afval geprint). Eind van de middag werd alles gepresenteerd en werd door een deskundige jury de winnaar van het beste kunstwerk bekend gemaakt. Klas 1b won met een poppenhuis van plastic afval en een speaker van afval die verbazingwekkend goed functioneert.

Voor een impressie van het project zijn HIER foto’s te zien.

Er was ook een journalist aanwezig die een artikel heeft geschreven.