Groep 8 volgt lesjes in ons nieuwe gebouw

Onze nieuwe buren op bezoek

We organiseren elk jaar minimasterclasses om leerlingen van groep 8 een indruk te geven van onze lessen. Deze proeflessen zijn dit jaar speciaal omdat we ze in het nieuwe gebouw geven. Leerlingen van groep 8 hebben dus de primeur: zij krijgen als eerste les in onze nieuwe school.

Koek verdelen

Op 15 december volgden onze nieuwe buren de minimasterclass: leerlingen van de Huizingaschool, die pal naast ons nieuwe gebouw staat. Zo’n zeventig leerlingen volgden in vier groepen een les wiskunde, aardrijkskunde, geschiedenis en biologie. Bij de proefles biologie bekeken ze bijvoorbeeld een eigen haar onder de microscoop. En meester Haagsma liet leerlingen zelf ervaren hoe het leenstelsel in de middeleeuwen werkte, door elkaar trouw te zweren en onderling de koek te verdelen.

Rondleiding

Natuurlijk kregen de leerlingen ook een rondleiding door het gebouw. Ze zien al anderhalf jaar steigers, vrachtwagens en bouwvakkers en wilden nu wel eens weten hoe het er binnen uitziet. De kinderen waren erg onder de indruk van de aula: wat groot! Ze vonden het spannend dat je in het ecolab heel anders leert en les krijgt. Jammer genoeg konden we nog niet de hele school laten zien want er wordt nog druk gewerkt.